A.K.A. I.D.I.O.T

Imorse blev jag grillad av överläkaren som är kursansvarig för oss, och jag har aldrig känt mig dummare. Han började förhöra mig om luftutbyte och ville att jag skulle räkna på hur mycket syre man andas ut om man tillför syrgas 1l/min och den är mättad med 50 % och andningsfrekvensen är 12 och andningsvolymen per andetag är 350 ml... Tack för den, en måndag morgon. Sen fortsatte utfrågningen hur länge som helst och jag svarade väl rätt på det mesta förutom när jag sa att luften till största del består "av koldioxid... Nej, kväve!" och dog.

Dagen vände och blev bra igen när jag kom hem och lagade köttfärspaj med min vackra flicka. Nu är det Little miss sunshine som gäller, och jag ska äta chips och chilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0