En sista buss i regnet, sen får man gå

Hur mycket är en begagnad cykel värd? Inte mycket om man har tänkt få den snodd inom kort. Men ganska mycket med tanke på hur mycket tid och kraft man sparar genom nyttjandet av densamme. Kan man bli av med en tredje cykel inom samma halvår? Det går rykten om folk som haft samma cykel i Malmö i tio år. Orimligt? visst. Möjligt? Ja, det är klart...

800 kr är ganska mycket. Men i perspektiv:
* Jag gör världens bästa köttfärssås. Den är värd 800 kr, om man är riktigt hungrig.
* För 800 kr kan man få 9 klassiska skivor, som var och en är värda mer än tusen kr.
* I Danmark kan man få drömmar uppfyllda för 800 kr, samma drömmar som jag får uppfyllda gratis.

Men jag tror ändå att jag ska slå till. Mest för att jag tycker om att cykla med min älskling.*

Little red wagon
Little red bike
I ain't no monkey but I know what I like.
I like the way you love me strong and slow,
I'm takin' you with me, honey baby,
When I go.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0