Vart har livsglädjen tagit vägen?

" När Larry rusat ut i köket låg jag ganska nöjd kvar i sängen i cirka tretton sekunder. (...) Denna tretton sekunder långa sinnesupplevelse var skön; sen började jag tänka och så var den dagen förstörd. "

" Freud var en stor man, men jag har aldrig fått intrycket av att någon någonsin smekte hans penis riktigt. "

" När hon gått funderade jag några sekunder på det som inom läkarkåren kallas "P"-fenomenet: en metod att stärka sjuksköterskeuniformer så att alla sköterskor ser ut som om de var välsignade med hög byst och alltså liknar bokstaven P. Det betydde att läkare som var på jakt aldrig kunde veta om den sköterska de flörtade med var skapt som två grapefrukter på en pinne eller två ärtor på en strykbräda. En del påstod att det var det som var själva kärnan i mystiken och tjusningen hos läkaryrket. "

Trots att jag bara läst ett tiotal sidor är jag redan störtförtjust i Tärningsspelaren. Att den sedan handlar om en psykiatriker som goes bananas gör det bara ännu mer intressant och träffande.
Nu morgonmöte (om tärningen vill...).

" Jag började öppet fördöma varenda liten svaghet jag kunde hitta hos mina snörvlande, kuschade patienter; Herre Gud vad skoj det var. "

Kommentarer
Postat av: nynn

eftersom du har packat ner apan så kommer jag ta med den hem istället för sex and the city boxen...SÅ KAN DET GÅ!

2008-09-04 @ 15:35:50
URL: http://mittlivarperfekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0