Hörlurar, jag lyssnar i hörlurar

Dags att välja ut vilken musik man ska leva med de närmaste tre månaderna! Något svensk är givet (Håkan, Kent och Anna Järvinen), lite klassiker (någon Bruce-skiva och några Dylan), lite favoriter (NiN, M.I.A. och Pete), något nytt (Nordpolen, Parken) och lite stämningsfyllt (Calexico, Stina Nordenstam). Som någon slags första skiss, det kommer att tillkomma en del när jag orkar starta min egen dator för att kolla. Men sen då? Tips mottages tacksamt på grejer som jag inte hört, och som man inte tröttnar på.

Vilken skiva skulle du ta med dig till en öde ö?
Och vad är förutom musik nödvändigt när man lämnar Sverige ett tag?

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Sitt hjärta!

2008-10-16 @ 20:15:42
URL: http://bibbi.blogg.se/
Postat av: Nynn

Lite filmmusik! Vad sägs om Tarzan?

2008-10-17 @ 10:46:39
Postat av: David

Snabba funderingar:

Beatles - "Rubber Soul", korthuggen och tillsynes naiv pop, likväl varje gång jag hittar tillbaka till den, träffar den mig.

Beatles - "White Album eller Abbey Road", både så bångstyriga och långa att de inte torde bli tråkiga

Joel Alme - "Master of Symphonies" (vid behov av något poppigt och fint men ack så kort)

2008-10-20 @ 15:05:45
URL: http://davvesblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0