Ett inlägg i debatten

I dagens Debatt diskuterades det fattiga, skräpmatsliknande TV-utbudet. De kända kanalernas programansvariga försvarade sig för glatta livet med att de ger folk det de vill ha, medan Virtanen och Peter Harrysson hävdade att allt är skit. Just Harrysson var programets stora behållning, när han under varje debattinlägg blev så arg att han skakade och blev alldeles röd i ansiktet. Hans mening var att allt är skit, och att folk tittar för att de inte har några alternativ.

Och jag måste nog hålla med kritikerna. Försök hitta kvalitets-TV en fredag, lördag eller söndag (vilket är de dagar då flest kollar), och du kan zappa dig blodig mellan dansband, b-kändisar på is eller dansgolv, usla talanger inom sång eller trolleri eller mobbingssondeltagare som hugger varandra i ryggen med machetes eller ord.

Nej, tacka vet jag dokumentärer som USA mot John Lennon som visades under gårdagen. Jag blir arg på mig själv varje gång jag hamnar framför ett lamt Nyhetsmorgon som bara gör reklam för den egna kanalen, eller ett helt ointressant Sportnytt med intervjuer med skidskyttar och långdistanslöpare.

Därmed inte sagt att en TV-motsvarighet till flottig kebab inte behövs ibland. Tänk Melodifestivalen - Extra allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0