Inbetween (tenta)days

Så var första tentan avklarad, och den var lindrig. Dels för att jag pluggat bra inför den, men även för att det var tillräckligt många frågor för att man inte skulle få panik över varenda poäng. Morgondagens tenta blir troligtvis lite värre... Obstetrik bygger mycket på detaljkunskaper, och med enbart 20 p på spel hänger det mycket på hur vass man är på de frågor som kommer. Och hudbildvisningen kan också gå lite hur som helst. Alla hudåkommor liknar varandra, och har krångliga namn som är lätta att blanda ihop. Gynekologin har jag nog desto bättre koll på.

Det som försvårar är att jag är rejält förkyld (svininfluensa?), vilket gör att nätterna är ett helvete.(Se nedan för en illustration) Inatt sov jag högst fyra timmar, och var uppe tre-fyra gånger för påfyllning av diverse tabletter. Ska testa en annan taktik idag, nämligen att lägga mig senare och förhoppningsvis somna snabbare...


Såhär rofullt sover jag (och därför också bibbi) för tillfället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0