Kicken - var är den?



Krunegård är tillbaka efter nåt års turnerande, och nya singeln Hela livet var ett disco är precis lika bra som man hade kunnat hoppas. Den melankoliska, vackra texten över 80-talssoundet känns som en varm famn nu när sommaren börjar bli kall. Markus framstår mer och mer som en "Håkan Hellström - tio år senare", och där Håkans skivor varit fest, efterfest och drömmar om nåt annat känns Markus som en redan vuxen 25-åring som redan börjat sakna sin ungdom, trots alla smällar den bjöd på. Snart blir det dubbelt albumsläpp, med Prinsen av Peking och Lev som en gris, dö som en hund, och förväntningarna har bara blivit ännu högre efter den vackra singeln.

Kommentarer
Postat av: nynn

http://mittlivarperfekt.blogg.se/2009/august/jag-vill-ha-mitt-hjarta-invid-ditt-hjarta.html

2009-08-20 @ 18:13:49
Postat av: nynn

http://mittlivarperfekt.blogg.se/2009/august/jag-vill-ha-mitt-hjarta-invid-ditt-hjarta.html

2009-08-20 @ 18:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0