I sjukhusets bubbla

Senast imorse, kl 06:10 framför nyhetsmorgon, satt jag för mig själv och tänkte på det här med nyhetsflöde. Kan man gå en hel dag eller mer utan att få reda på någon stor nyhet? Typ som om man skulle ha sovit och gått promenader i skogen 11 september eller dagen då Estonia gick under. Hur dumt skulle inte det ha känts att missa nåt sånt, och sen komma som ett fån dagen efter. Sen tänkte jag inte mer på det, och när jag nyss kom hem undrade jag hur bibbis dag hade varit, och hon tyckte det var tråkigt att det bara handlat om kungahuset hela dagen. Kungahuset? Varför det, undrade jag, fyller kungen år? Och hon bara kollade på mig som om jag var dum, sen satte hon på text-tv.



Jaha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0