Why so serious?



Så det blev en Oscar ändå till framlidne Heath Ledger. Väl förtjänat måste jag säga, även om jag har dålig koll på de andra nominerade. Priset fick han för sin oförglömlige Joker, men störst intryck gjorde han på mig i I'm not there. Hans gestaltning av Dylan var förvisso inte lika porträttlik och tacksam som Cate Blanchetts, men han gav filmen den tyngd som behövdes. Medan de andra Dylan flummade och var smått psykedeliska stod Ledger för det vardagliga, långt ifrån glamouren och LSD-tripparna. En olycklig Dylan, precis i brytningen med Sara, som var otrogen och hade märkliga åsikter. Han spelade lågmält och stilla på ett sätt som man tänker sig Dylan när man lyssnar på Blood on the Tracks.

För detta kommer jag att minnas Heath, även om Jokern var spektakulär på alla sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0