I bara strumplästen

Så var de två första dagarna utan ortosen snart avklarade. Smärt- och gångträningsmässigt har det gått bra, men när jag tog av mig skon efter en lång dag igår blev jag nästan chockad över hur svullen min ankel var. Så idag var det jag som inhandlade stödstrumpor på apoteket. Halvvägs till femtio... Imorgon blir det sjukgymnastbedömning, och jag hoppas få beröm och lugnande besked angående svullnaden. För egentligen kan det bara finnas två skäl:

*Musklerna och därmed vadpumpen fungerar inte optimalt ännu, vilket gör att det venösa blodet stockas i benet. Blir troligen bättre efter träning.
*Jag har skadat venklaffarna under eller efter operationen, och får ha stödstrumpor resten av livet.

Hurra för benet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0