There's one in all of us

Som trailer innan Harry Potter härom helgen visades en del ur Till vildingarnas land (Where the Wild Things Are), och jag hade en bestämd känsla av att jag sett vildingarna förut... Så idag upptäckte jag att filmen bygger på en gammal barnbok, och visst har man sett den när man var liten?

Men nu blir det alltså film av historien om pojken som i brist på självständighet och egna val - och efter att ha fått gå och lägga sig utan kvällsmat - flyr "hemifrån" till vildingarnas ö. De är oberäkneliga och i stort behov av en ledare. Pojken blir kung, men upptäcker snart att det inte är så lätt att styra andra.

Filmen görs av Spike Jonze, mannen bakom fantastiska musikvideor och I huvudet på John Malkovich, även om jag efter den vackra trailern (Arcade Fire!) trodde att det var Michel Gondry (Eternal Sunshine of the Spotless Mind, The Science of Sleep)som åter bjudit in i sin fantasivärld.

Jag tror att filmen blir fantastisk! Se den med nån du älskar - det ska jag*


Kommentarer
Postat av: bibbi

den vill jag se!

2009-08-02 @ 20:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0