Strålande småland

 
Det här är min utsikt när jag följer med systrarna på joggingtur i skogen. De springer och flåsar, jag ligger i gräset och läser böcker. Under de första veckorna har jag betat mig igenom Truman Capote - Frukost på Tiffanys, Erland Loe - Naiv. Super, Agatha Christie - Tio små negerpojkar, och håller nu på med Junot Díaz - The Breif Wonderous Life of Oscar Wao. Ingen av dem har varit mer än bra, men jag har förhoppningar om den sistnämnda. Imorgon kommer dock mina Kalle Anka-böcker - två volymer samlade serier av Don Rosa! - så bokläsningen blir nog förlagd enbart till pendelbussen ett tag framöver...


Ibland tar bibbi på sig min stövel. Sen går hon omkring och haltar och ojar sig över att det är varmt. Då känner hon lite sympati, men så snart den kommit av och hon kommer ihåg att det blir hon som får gå upp och köra mig till bussen kl 06:10 och alltid får köra bil på helgerna så minskar mina martyrpoäng drastiskt. Men det får jag ta. Jag slipper åtminstone frysa om benet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0