Som packade sillar

Idag bär det av till Mellbystrand för en helg av slapperi, öl, mys, mat och förhoppningsvis sol. Jag har tagit bort min sista klack ur plasttstöveln, har blivit snabbare och smidigare på kryckorna, så just nu har jag inte mycket att klaga på. Förutom att bibbi jobbar -som vanligt - så hon kan tyvärr inte följa med.

På avdelningen är det lugnt på jobbfronten med relativt lite pappersarbete, men det betyder inte att det är lätt. Vi har flera patienter som legat här länge, och som haft stora svårigheter. En avled under natten och alldeles nyss skickade vi ned en patient till intensivvårdsavdelningen. Igår gick jag på mottagningen och fick ytterligare träning i att skära och sy, vilket på flera sätt är det roligaste med kirurgi. Det känns alltid lika bra att få till ett snyggt ärr...

Som dryckestips för helgen rekommenderas godingen här intill - Innis & Gunn! Lagrad på ek (till en början för att ge ölsmak åt whiskeyn som senare skulle lagras i tunnorna) som ger en underbart rökig, vaniljaktig smak. Det finns inget bättre att starta helgen med...

Nu blire lunch, sen ska jag stånka en stund på motionscykeln för att inte bli alltför försoffad.

Sen buss, tåg, bil -> Sommarstuga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0