Hejsan, är du här?

Så var man på plats i Gislaved, och har hunnit med att fira en mycket trevlig midsommar och träffa hundra släktingar till bibbi. Det är mysigt att vara tillbaka på Hallarydsvägen!

Midsommarafton bjöd på de godaste sillar jag smakat (romsill! kräftsill!), goda snapsar och finfin öl. Gårdagen spenderades i en lada, som efter en del förberedelser fylldes av släktingar som ville fira bibbis morfars 80-årsdag. Maten var alldeles för god, så alla blev alldeles för mätta. Sen blev det tipsrunda och lekar, allt med tema "Sven".

Imorgon börjar jobbet, och jag börjar bli nervös... Det var trots allt några år sedan jag läste kirurgi, så just vätskebehandling, sårvård och preoperativa bedömningar ligger inte helt färskt. Men jag traskar runt i min stövel som om jag aldrig gjort nåt annat, vilket trots allt känns nödvändigt. Att hoppa runt på kryckor hade knappt fungerat, inser jag nu...

Och i veckan börjar sommaren på riktigt. Så klart, som sig bör när man låser in sig på ett sjukhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0