Vadå - jag dyster?

Så var två dagar på kirurgkliniken nästan avklarade. Folk är trevliga, kirurgerna bara lite macho, jag jobbar med en trevlig underläkare och arbetsbördan är ovanligt lätt. På det hela taget är jag nöjd, även om jag fortfarande inte är stormförtjust i äckliga sår och kameraundersökningar i röven på folk.

Appropå äckliga sår så sprang jag inom ortopedmottagningen för att be om en extra strumpa att ha under plaststöveln, och för att be om tips om omläggning eftersom såret fortfarande vätskar sig lite. Sjuksyrran kollade på det, och hämtade sedan överläkaren som kunde konstatera att det troligen var infekterat - så nu har jag omläggning och står på antibiotika. Och jag som bara tyckte att det var lite rött...

För att ha det sagt:
Jag hatar att halta runt med plaststövel
Jag är orolig över att inte kunna idrotta för fullt någonsin igen
Jag blir så invalidiserad att jag inte har lust till någonting

Kommentarer
Postat av: maaal

Du skräömmer mig julhannes... trodde att en läkare borde kunna konstatera om ett sår är infekterat eller inte men det måste man alltså vara överläkare för att ta ställning till... ryser ...och tänkerdå rakt inte gå till doktorn på ett bra tag...



Välkommen ikväll förresten, jag kan bjuda på två ångest dämpare (alt höjare); sprit och historier om personer som på riktigt har fått lite perspektiv på tillvaron (Martin med sin hjärnskad) en avsliten hälsena kommer strax inte beröra dig det minsta! ses snart då!

2009-06-25 @ 17:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0