Istället för musik; soppa

Nedan följer halva Moneybrothers senaste pressmeddelande. Den nya skivan släpps snart, och det är klart hipp hipp Herrey, men det är inte det som är det anmärkningsvärda. Delarna av skivan har jag inte tagit med, utan bara det störda.

"Hej.
Snön faller över stan igen och jag är stolt som en tupp. Min nya skiva "Real Control" släpps den 15e April.
Fullt förståeligt finns det några få personer där ute som inte känner samma entusiasm som mig inför detta faktum.
För er skruvar jag till det genom att samma dag släppa min tomatsoppa.

(...här skryter han om sig själv och skivan, men det skippar vi)

-Och så soppan.
Tillsammans med min vän Maximilian Lundin (Årstiderna, Street och författare till kokboken Gårdarnas mat, Prisma förlag) har jag skapat:
Moneybrother & Max's Locally Produced Tomato Soup.
Det handlar om en fantastiskt god soppa gjord på tomater odlade under giftfria förhållanden på gårdar drivna av vänliga människor. För er som kommer på en Moneybrother konsert, gillar vad ni ser och hör och vill gå därifrån med så kallat merchandise finns nu alltså ett
alternativ till konsert t-shirt.
Varför soppa?
Det lätt att tro att detta helt enkelt handlar om att göra en produkt som är svår att ladda ner. Men icke. Efter att ha smakat mig igenom tomatsoppa utbudet på min lokala mataffär insåg jag att det fanns plats för mig. Tomatsoppa är den coolaste soppan och vår soppa har vunnit vartenda blindtest vi har kört. En artistkarriär i dag känns osäkrare än ett liv i livsmedelsbranchen. Jag sår detta frö nu för att inte stå handfallen när en dag inspirationen oundvikligen tar slut.
Alltid er!
Moneybrother
"

Ha ha! "Tomatsoppa är den coolaste soppan"! Och vad säger det egentligen? Lingongrova är det coolaste brödet, och Havrefras de coolaste flingorna...

Dessutom är det roligt att han tänker försörja sig med att sälja tomatsoppa när han tröttnat på artistlivet.
Och att han "skruvar till det" för de som inte känner entusiasm över skivan genom att också sälja... soppa. 
Eller att vi "som gillar vad vi ser och hör" på en konsert kan gå hem med... soppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0